بی قرار

حضور همیشگی قایق‌های هجومی «هودانگ» سپاه در 300 یاردی کشتی‌های جنگی آمریکا

خبرگزاری فارس: حضور همیشگی قایق‌های هجومی «هودانگ» سپاه در 300 یاردی کشتی‌های جنگی آمریکا

خبرگزاری فارس: حضور همیشگی قایق‌های هجومی «هودانگ» سپاه در 300 یاردی کشتی‌های جنگی آمریکا

روزنامه آمریکایی نوشت: حضور قایق‌های هودانگ سپاه مجهز به موشک‌های قدرتمند ضد کشتی «ینگ‌جی-۸۲» در نزدیکی ناوهای آمریکا در منطقه به امری معمول مبدل شده و قایق‌های ایران مقابل ناوهای آمریکا ایستاده یا دور آن‌ها می‌چرخند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنج قایق نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه به شدت به یک ناو آمریکا در تنگه هرمز نزدیک شدند.

بر اساس این گزارش، پنج قایق سپاه در فاصله 500 یاردی این کشتی جنگی که حامل یک ژنرال ارشد آمریکایی بود، رسیدند.

« ژوزف ووتل»، ژنرال آمریکا و سرپرست مقر فرماندهی  نیروهای آمریکا در منطقه، اقدام قایق‌های سپاه را امن دانست اما گفت که این حادثه از آن جهت که مستلزم تصمیم‌گیری در زمان اندکی درباره احتمال خطرآفرین بودن قایق‌های سپاه است، منشاء نگرانی است.

به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ناوبان «فورست گریگس» افسر عملیاتی ناو نئو اورلئان در این زمینه گفت: «حضور قایق‌های سپاه در 300 تا 500 یاردی ما به امری معمول مبدل شده، آن‌ها دور ما می‌چرخند، مقابلمان قرار می‌گیرند یا توقف می‌کنند. هرچند که سعی داریم به این مورد عادت نکنیم.»

مقام‌های نیروی دریایی آمریکا مدعی هستند که همواره به گشت زنی در آب‌های بین‌المللی تنگه هرمز که یک سوم نفت جهان و دیگر حامل‌های انرژی از آنجا عبور می‌نماید، مشغولند.

ژنرال ووتل در این زمینه گفت: «آمریکا سعی می‌کند که موجب تحریک ایران نشود.»

مقام‌های مطلع نظامی درباره واقعه روز گذشته گفتند که هیچ کدام از قایق‌های ایرانی باعث تحریک تیم تیراندازی تفنگداران نیروی دریایی که از بالای عرشه کشتی مشغول رصد اوضاع بودند، نشدند.

 وال استریت ژورنال در خاتمه این مطلب نوع قایق سپاه پاسداران ایران را «هودانگ» نام نهاد و از آن به عنوان یکی از بزرگترین قایق‌های هجومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران که مجهز به موشک‌های ضد کشتی و دیگر تجهیزات است، یاد کرد.

ایران در سال 2008، ده قایق هجومی تندرو را از چین خریداری کرد که مجهز به موشک ضد کشتی «ینگ‌جی-82» است. این موشک با بازتاب راداری کم، ارتفاع پروازی پایین و دارا بودن سامانه هدایت شونده با قابلیت مقابله با امواج مختل کننده قوی باعث می‌شود تا کشتی مورد هدف فرصت کمی برای رهگیری و منحرف نمودن این موشک داشته باشد. همچنین امکان اصابت به هدف موشک‌های نصب شده بر این قایق‌ها بالای 98درصد تخمین زده شده ‌است.

meghdad1.blog.ir

  • ۹۵/۰۴/۲۶
  • بی قرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی