بی قرار

برخی از کشورهای عربی درپی واگذاری املاک یهودیان به صهیونیست ها هستند که ادعا می شود متعلق به یهودیانی است که این کشورها را ترک و به فلسطین اشغالی مهاجرت کرده اند.

روزنامه اسرائیلی هاآرتص امروز سه شنبه نوشت: مذاکراتی محرمانه بین تل آویو و قاهره برای بازپس گیری املاک یهودیانی که خاک مصر را ترک کرده بودند، انجام شده شده است.
هاآرتص افزود: پیش بینی می شود که قضیه بازپس گیری املاک یهودیان در یک ماه یا یک و نیم ماه آینده اجرائی شود.
یک نویسندۀ صهیونیست 83 ساله به نام " عادا اَهَرونی " اعلام کرد که سه هفته پیش اخبار موثقی درباره مذاکرات محرمانه تل آویو و قاهره  برای واگذاری املاک یهودیانی که مصر را به سوی فلسطین اشغالی ترک کردند ، به دست آورد. 
گیلا گملیئل وزیر امور اجتماعی اسرائیل نیز در مصاحبه با هاآرتص گفت که مذاکرات محرمانه اسرائیل با مصر و چند کشور عربی دیگر برای واگذاری املاک یهودیان به اسرائیل به نتایج خوبی خواهد رسید.
اورِن حزان عضو کنست (پارلمان اسرائیل) نیز گفت که مقامات اسرائیلی از مذاکرات محرمانه خود با کشورهای عربی سخن می گویند.
به گفته حزان ؛ اسرائیل درپی آماده کردن آماری درباره املاک و دارایی های یهودیانی است که  سال 1948 از کشورهای عربی به فلسطین اشغالی مهاجرت کردند.
حزان افزود : پیش بینی می شود که اسرائیل گروه هایی را برای قیمت گذاری املاک و دارایی های یهودیانی که مایملک خود را در کشورهای عربی خصوصاً مغرب و تونس ترک کرده بودند ، به این کشورها بفرستد.
چنین رویکردی به نفع صهیونیست ها از جانب کشورهای عربی درشرایطی دنبال می شود که یهودیان صهیونیست طی هفت دهه گذشته از کشورهای مختلف به سرزمین های اشغالی مهاجرت کرده و املاک و اموال فلسطینی ها از جمله میلیون ها فلسطینی آواره را به تصرف خود درآورده اند.

دیدار سامح شکری وزیر خارجه مصر با نتانیاهو در قدس در روز 10 ژوئیه 2016

  • ۹۵/۰۵/۱۹
  • بی قرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی