بی قرار

قطر و عربستان مجرمان شماره یک در سوریه

پنجشنبه, ۲ دی ۱۳۹۵، ۰۴:۴۶ ب.ظ

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی‌ها از پیروزی در سوریه مأیوس شده‌اند که این مسئله موجب خوشحالی مردم سوریه و همه کشورهای منطقه است.آمریکا از پیروزی در سوریه مأیوس شده/ قطر و عربستان مجرمان شماره یک در سوریه هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، علی اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر امروز در حاشیه دیدارش با عدنان حسن محمود سفیر سوریه در تهران در جمع خبرنگاران با اشاره به کنفرانس مسکو با حضور وزرای خارجه ایران، روسیه و ترکیه، اظهار داشت: ایران و روسیه به عنوان حامیان دولت و ملت سوریه و ترکیه به عنوان همسایه‌ای که در گذشته مشکلاتی را برای سوریه ایجاد کرده بود، اکنون کم کم در کنار ایران و روسیه قرار گرفته و این به مصلحت هر سه کشور یا به بیان بهتر هر چهار کشور ایران، سوریه، روسیه و ترکیه است.

وی افزود: مردم و دولت سوریه نشان دادند در برابر دخالت بیگانگان ایستادگی کرده و مقاوم هستند و می‌توانند از عهده جنگ فراگیر شش ساله بین‌المللی که از حدود 80 کشور مزدور و تروریست با حمایت آمریکا، اروپا، صهیونیست‌ها، عربستان و قطر در آن جمع شده‌اند، بربیاید.

ولایتی با مثال زدنی توصیف کردن پیروزی در حلب تصریح کرد: اگر خدای ناکرده دولت و ملت سوریه در حلب شکست می‌خوردند، ممکن بود تروریست‌ها و حامیانشان دمشق را در مرز خطر قرار دهند و به عکس این موضوع هم صادق است یعنی اکنون که آنها در حلب شکست خورده‌اند، آزادی بقیه نقاط سوریه آسان‌تر است. پیروزی در حلب در حقیقت قله و نقطه اوج پیروزی‌های دولت و ملت سوریه بود.

وی در ادامه با اشاره به تدبیر سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در کنفرانس اخیر مسکو اظهار داشت: تدبیر جمعی و درک مشترک ایران، روسیه و ترکیه از مسئله سوریه و کنار هم جمع شدن در مسکو، آثار بسیار خوبی در منطقه و انعکاس مثبتی در دنیا دارد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با بیان اینکه آمریکایی‌ها از پیروزی در سوریه مأیوس شده‌اند گفت: این مسئله موجب خوشحالی مردم سوریه و همه کشورهای منطقه است. امید داریم که پیروزی‌های دیگری در سوریه به دنبال آزادسازی حلب پیش بیاید و شاهد پایان جنگ و راه حل مسالمت‌آمیز با حفظ تمامیت ارضی سوریه و استمرار حکومت قانونی بشاراسد باشیم.

ولایتی در ادامه درباره قطعنامه سازمان ملل پیرامون جرائم جنگی در سوریه که به پیشنهاد قطر به تصویب رسید گفت: اتفاقا قطر مجرم شماره یک است و عربستان هم مجرم دیگری است که آن هم در ردیف اول قرار دارد. این‌ها در سوریه چه می‌خواهند و چه می‌کنند؟ نه مرز مشترک و نه قراردادی با دولت سوریه دارند و نه اینکه از طرف دولت و ملت سوریه، دعوت نامه‌ای برای آنها ارسال شده است.

وی افزود: کاری که قطر و عربستان کرده، اجیر کردن یک مشت مزدور و دادن اسلحه و پول به آنها در سوریه است تا مردم این کشور را بکشند؛ حالا این‌ها به دنبال چه می‌گردند؟

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: چنانچه تحقیق صحیحی در سوریه انجام شود، مشخص می‌شود که مجرم اول، عربستانی‌ها و قطری‌ها هستند و چنانچه این تحقیق نادرست انجام شود، مردم منطقه و مردم سوریه اعتنایی به آن نخواهند کرد.


  • ۹۵/۱۰/۰۲
  • بی قرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی