بی قرار

حَلب  بزرگ‌ترین شهر و پایتخت تجاری سوریه است که با واقع شدن در شمال این کشور در مسیر سوق الجیشی با دریای مدیترانه و رود فرات قرار دارد.

آزاد سازی این شهر اقتصادی و تجاری سوریه از دست گروه های تروریستی داعش می تواند؛ شوق و رونق زندگی  در شهری که  صنعتی ترین منطقه سوریه نامیده می شد را بار دیگر احیاء کند.

نباید فراموش کرد که شهر حلب یکی کهن ترین مناطق تجاری غرب آسیا است که به دلیل مجاورت با دریای مدیترانه از دوران باستان مورد توجه تجار و بازرگانان سراسر جهان بوده است.

حلب که قبل از اشغال تروریست های داعش جمعیتی نزدیک به ۳ میلیون نفر را در خود جای داده بود، متاسفانه به دلایل تخریب و تهاجم گروه های تروریستی تکفیری داعش و .. شاهد ویران ترین اقتصاد جهان شد و بخش اعظم ساکنان این شهر به اطراف سوریه و کشورهای اطراف جهان مهاجرت کردند.


شوق و رونق دوباره زندگی در اقتصادی ترین شهر سوریه


هر چند این شهر بیشتر زیرساخت ها و تاسیسات خود را در طول سال های اشغال از دست داده است، اما با اراده ای دوباره می توان با وحدت و انسجام  همه گروه ها و شهروندان این کشور، قلب اقتصادی سوریه را بار دیگر احیاء کرد و مسیر توسعه و پیشرفت این کشور را در سایه وحدت ملی پیش گرفت. 

«جهاد اقتصادی» که از ضروریت های امروز سوریه محسوب می شود، می تواند با داشتن الگوهای مناسب اقتصادی و پشتکار دوباره ملت و دولت سوریه، اقتصادی ترین شهر خاورمیانه را احیاء کند.

نباید فراموش کرد، نخستین موافقت‌نامه تجارت آزاد ایران در حوزه تجارت خارجی، در سال ۹۰ با کشور سوریه به امضا رسید. امید است با برنامه ریزی های مناسب و کارشناسی شده بار دیگر حجم تبادلات جمهوری اسلامی ایران و سوریه همچون سال ۹۰ که به میزان ۵ میلیارد دلار رسیده بود، افزایش یابد و ابعاد همکاری های تجارت خارجی و بازرگانی دو طرف توسعه یابد./


  • ۹۵/۱۰/۰۷
  • بی قرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی