بی قرار

۱۰ مطلب در خرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۱
خرداد
۹۵

خبرگزاری فارس: هشدار بی‌سابقه سردار سلیمانی به رژیم آل‌خلیفه/ تعدی به شیخ عیسی قاسم به مقاومت مسلحانه و سقوط رژیم بحرین منجر خواهد شد

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران در پی سلب تابعیت رهبر شیعیان بحرین هشدار داد که در صورت هرگونه تعدی به شیخ عیسی قاسم با مقاومت مسلحانه بی‌سابقه‌ای روبرو می‌شود که اسقاط رژیم بحرین گوشه‌ای از تبعات آن خواهد بود.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی اقدام آل‌خلیفه مبنی بر سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین، بیانیه‌ شدید‌اللحنی صادر کرد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم
مردم مسلمان و مظلوم بحرین مدت طولانی و سال‌های مدیدی است تحت ظلم، تبعیض، بی‌عدالتی، تحقیر و
اقدامات خشن، ضدانسانی و غیر قابل قبول آل خلیفه قرار گرفته‌اند.
این مردم نجیب و صبور به رغم فشارهای سنگین و برخوردهای نژادپرستانه آل خلیفه حتی دستگیری برخی از  رهبران سیاسی و دینی، به زندان کشاندن زن‌ها و کودکان و شکنجه خوفناک آنها، لغو تابعیت شهروندان، تضییع حقوق شهروندی و دهها جنایت دیگر، بدون دادن هر گونه بهانه ای به دست آل خلیفه بدنبال احقاق حقوق حقه
خود بصورت مسالمت آمیز بوده و تشدید فشارها هرگز آنها را از این مسیر سلمی خارج نکرده است.
اما گستاخی آل خلیفه به جایی رسیده است که با نادیده گرفتن نجابت مردم و حرکت سلمی آنها و با استفاده از سکوت معنادار سازمان ملل، آمریکا و کشورهای غربی هر روز بر دامنه جنایات خود و ایجاد خفقان و فشار
بیشتر بر ملت بحرین افزوده است.
بازداشت غیر قانونی شیخ علی سلمان و دیگر رهبران سیاسی و دینی بحرین در سایه سکوت مجامع بین المللی، آل‌خلیفه را به این گستاخی کشانده تا حریم روحانی بر جسته و رهبر دینی شیعیان بحرین، حضرت آیت الله شیخ عیسی قاسم را مورد تهدید قرار داده و تصورات نگران کننده ای در اذهان مردم منطقه و بحرین بوجود آورد.
به نظر می رسد آل خلیفه از حرکت مسالمت آمیز مردم سوء استفاده کرده و برآورد دقیقی از خشم مردم ندارد.
یقینا آنها می دانند تجاوز به حریم آیت الله شیخ عیسی قاسم خط قرمزی است که عبور از آن شعله ای از آتش
را در بحرین و سراسر منطقه پدید خواهد آورد و برای مردم راهی جز مقاومت مسلحانه باقی نخواهد گذاشت.
قطعا تاوان آن را آل خلیفه پرداخت خواهد کرد و نتیجه آن جز نابودی این رژیم سفاک نخواهد بود.
حامیان آل خلیفه بدانند اهانت به آیت الله شیخ عیسی قاسم و استمرار فشارهای بیش از حد به مردم بحرین
سرآغاز انتفاضه خونینی است که عواقب آن بعهده کسانی خواهد بود که به گستاخی حکام بحرین مشروعیت
می دهند.
(وانتصروا من بعد ما ظلموا و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون) شعرا 222
قاسم سلیمانی

  • بی قرار
۲۸
خرداد
۹۵

خبرگزاری فارس: روسیه، ایران و سوریه آماده نبرد بزرگ در حلب

در پی اقدام کشورهای غربی در اعزام مستشاران و نظامیان خود به شمال سوریه برای شرکت در عملیات ضد داعش نیروهای دموکراتیک و بهره‌برداری سیاسی از این موضوع، روسیه، ایران و سوریه نیز آماده نبرد بزرگ در حلب می‌شوند.

در سایه فعالیت گسترده سرویس‌های اطلاعات غربی در خاک سوریه، در مدت اخیر نظامیان انگلیسی، فرانسوی و آلمانی به افسران و نظامیان آمریکایی در شمال سوریه ملحق شدند تا به نیروهای دموکراتیک سوریه رسیده در عملیات نظامی ضد داعش کمک کنند.

گزارش‌هایی نیز حاکی از حضور افسران ترکیه در ریف شمالی لاذقیه است و نظامیان آلمانی نیز در قالب تشکیلات نظامی آمریکایی و فرانسوی در عملیات پیشروی نیروهای دموکراتیک در استان حلب در شمال غرب سویه حضور دارند.

به موازات آن، هفته اخیر تهران شاهد نشست سه جانبه وزیران دفاع ایران، روسیه و سوریه بود. به گفته ناظران این نشست با هدف ارزیابی اوضاع میدانی سوریه و اصلاح راهبردها و وضع نقشه‌های جایگزین برای شرایط احتمالی تشدید بحران سوریه برگزار شد.

بر اساس اخباری که از این نشست به بیرون درز کرده وزرای دفاع ایران، سوریه و روسیه موضوع حمله به رقه را بررسی کردند.

بی‌تردید غربی‌ها به موازات پیشروی‌های جبهه مقاومت به دنبال رسیدن به دستاوردی میدانی بخصوص در ریف حلب، رقه و دیر الزور هستند تا برگ برنده‌ای سیاسی در پای میز مذاکرات برای مخالفان خارج نشین کسب کنند.

بنابراین امروز جبهه شمال سوریه شاهد رقابت بین جبهه مقاومت و محور آمریکایی در مبارزه با داعش است، ارتش سوریه در حال پیشروی به سوی شهر راهبردی الطبقه است و برای آزادی رقه و دیر الزور تلاش می‌کند.

از سوی دیگر نبرد ارتش سوریه و متحدان آن در حلب نیز ادامه دارد، به گفته رسانه‌ها، روس‌ها به نظر ایران درباره سرنوشت‌ساز بودن نبرد حلب اذعان  کرده‌اند و اینکه نتایج آن دستاوردهای بزرگی خواهد داشت که صحنه سوریه را متحول خواهد کرد و احتمال می‌رود گفت‌وگوهای نشست وزیران دفاع سوریه، ایران و روسیه نیز بر نبرد حلب متمرکز بوده باشد.

از همین رو سوال‌ها درباره تحولات آتی حلب و ریف آن همزمان با حمله ارتش سوریه به سوی فرودگاه راهبردی الطبقه مطرح می‌شود تا از این فرودگاه برای آزادسازی دیر الزور و تشدید حملات علیه رقه قبل از یورش زمینی به آنجا استفاده کند.

آمریکایی‌ها کاملا می‌دانند که نمی‌توانند الله بختکی کار کرده و نیروهای دموکراتیک سوریه و دیگر گروه‌های تروریستی را بیش از این، به نبرد با داعش بکشانند چرا که آنها خواهان به فرسایش کشیدن این گروه‌ها در زمانی کوتاه نیستند.

از همین روست که آمریکا، انگلیس،فرانسه و آلمان افسران و نظامیان خود را به شمال سوریه که از لحاظ راهبردی در شرایط کنونی حائز اهمیت است، فرستادند و معنایش این است که غربی‌ها اخیرا تصمیم به یکسره کردن عملیات ضد داعش در مناطق گسترده‌ای از شمال سوریه به نفع گروه‌های مسلح گرفته‌اند تا در مرحله آتی به مناطقی امن تحت حفاظت آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان مبدل شود.

  • بی قرار
۲۰
خرداد
۹۵

افسران - سیدِ مقاومت در حلقه ی تیم  امنیتی حفاظتی خود.. تا کور شود هر آنکه نتواند دید

  • بی قرار
۲۰
خرداد
۹۵

افسران - کمی به خود بیاییم......(2)

چند دقیقه قبل از اذان مغرب، داشت با عجله از خانه خارج می‌شد.
پرسیدم: «حسین! کجا می‌روی با این عجله؟»
همان‌طور که فاصله می‌گرفت، گفت: «با یک‌نفر قرار ملاقات دارم.»
و رفت.
از برادرش پرسیدم:« کجا می‌رفت با این عجله؟»
خندید و گفت: «می‌رفت مسجد جامع تا نمازش را اوّل وقت بخواند.»

شهید «غلا‌م‌حسین خزاعی» به نقل از ماهنامه امتداد شماره 82 / ص42

  • بی قرار
۱۵
خرداد
۹۵

افسران - توی دهان شان زدم !

  • بی قرار
۱۵
خرداد
۹۵

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس گفت:به لطف خدا و با مدد پیامبر اعظم(ص)، ایرانی که 50 سال از نظر علمی با دیگر کشورهای دنیا فاصله داشت، امروز به مرحله ساخت موشک و دانش هسته‌ای دست پیدا می‌کند.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس گفت: شیعه به مانند یک عقاب است که برای پرواز به دو بال احتیاج دارد که یک بال آن شهادت و بال دیگری مهدویت است که اگر یکی از آنها را از شیعه بگیرند، پرواز ممکن نیست.

کریمپور بیان کرد: تفکر و اندیشه امام(ره) باعث شد تا امروز هرجا سخن از مقاومت و مبارزه با استکبار در دنیا هست، نام ایران و جوانان شیعه نیز به گوش برسد.


وی با اشاره به سخنان رهبری در مورد پاسخ دادن صریح به هرگونه حمله از کشورهای بیگانه، بیان کرد: حضرت آقا فرمودند در هر سطحی که به ما حمله شود ما هم در همان سطح حمله خواهیم کرد.

شهر‌های موشکی ما آماده شلیک به مراکز مهم هستند

وی با بیان اینکه ایران آماده است به هرگونه تجاوز نظامی پاسخ قاطع بدهد، ادامه داد: وقتی امام خامنه‌ای می‎فرمایند که اگر لازم باشد در عرض هفت دقیقه تل‌آویو و حیفا با خاک یکسان می‌شود، شوخی در کار نیست و تمام شهرهای موشکی ما آماده این عملیات هستند.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس تاکید کرد: تمام مراکز مهم اسرائیل شناسایی شده‌اند و موشک‌های سجیل و شهاب ایران اسلامی نیز هدفگذاری شده‌اند و به طور اتوماتیک شلیک خواهند شد.

وی تاکید کرد: این مهم تنها به اسرائیل منوط نیست و هر کشوری در دنیا به ایران حمله کند، این اتفاق برایش رخ خواهد داد و تمام این عملیات اتوماتیک خواهد بود.

کریمپور این قدرت را از آثار خون شهدا دانست و بیان کرد: به برکت خون شهدا آرامش و امنیتی در کشور ما حکمفرما شده است که در هیچ کشور دیگری وجود ندارد.

وی با اشاره به تشکیل داعش بیان کرد: تفکر ایجاد داعش از 20 سال قبل کلید خورد و نوادگان برده‌های اروپاییان را برای این کار تعلیم دادند.

مشاور عالی فرمانده سپاه قدس ادامه داد: سران داعش که پرچم مسلمان بودن را دارند همه صهیونیست هستند تا به نام اسلام، تیشه بر ریشه اسلام بزنند.

وی بیان کرد: داعش کم‌کم به سرنوشت منافقین دچار خواهد شد و روز به روز محدود می‌شوند و این نوید را باید داد که داعش در آینده‌ای نزدیک از بین خواهد رفت.

وی افزود: خود داعشیان امروزه فهمیده‌اند که چه اشتباه بزرگی انجام داده و این امید می‌رود که چاقو این بار دسته خودش را ببرد.

  • بی قرار
۱۱
خرداد
۹۵

گاهی هست که دشمن وارد می‌شود، یک کاری را شروع می‌کند به قصد یک هدف خباثت‌آمیز و ما درست نمی‌دانیم آن هدف چیست؛ ظاهر کار را نگاه می‌کنیم می‌بینیم کار خوبی است و از آن استقبال می‌کنیم؛ درحالی‌که او دارد آن هدف [خودش‌] را دنبال می‌کند. داشته‌ایم؛ از این قبیل در کشور داشته‌ایم و داریم مواردی را که آنها یک کاری را شروع کردند با یک هدفی، ما هم ظواهر کار را نگاه کردیم گفتیم عجب! خب اینکه کار خوبی است، اینکه اشکالی ندارد؛ درحالی‌که اگر بصیرت داشته باشیم، اگر اهداف دشمن را بشناسیم، این‌جوری گول نمی‌خوریم.(۱۳۹۵/۰۳/۰۶)


در جنگ جهانی دوم، گرچه کشورهای متفقین به ظاهر پیروز و کشورهای متحدین به سرکردگی آلمان شکست خوردند، اما عملا پیروز اصلی مالی و اقتصادی و سیاسی جنگ آمریکا بود. هم به این دلیل که به لحاظ جغرافیایی دورتر از جنگ بود و هم به نوعی در آن فضا آتش‌بیار معرکه شده بود و به هر دو طرف جنگ اسلحه می‌فروخت. منتها سیاستی که آمریکا بعد از جنگ جهانی دوم در قبال اروپا مخصوصا آلمان اتخاذ کرد و با اصل چهار ترومن شناخته می‌شد، «استراتژی زمین‌آباد» بود در برابر استراتژی پیشین که اصطلاحا به آن «استراتژی زمین‌سوخته» گفته می‌شود.

استراتژی زمین‌سوخته از این قرار بود که رومیان باستان وقتی به منطقه‌ای حمله می‌کردند و آن را شکست می‌دادند، از آنجا که برای همیشه نمی‌توانستند در آن منطقه حضور داشته باشند و  بیم آن می‌دادند این منطقه‌ای که شکست خورده، ممکن است بعد از چند صباحی، خودش را بازسازی کرده و درصدد انتقام شکست برآید، زمین‌های آنان را با سوزاندن یا نمک پاشیدن از حاصلخیزی می‌انداختند تا عملا امکان بازسازی و بازگشت به شرایط عادی را برای مدت‌های مدیدی از آنان بگیرند. بدین ترتیب، عملا کشور شکست‌خورده، شکست‌خوردگی‌اش تداوم پیدا می‌کرد. همین استراتژی، در دوره‌ی استعمار و استثمار سنتی نیز دنبال می‌شد تا کشورهای استعمارگر بتوانند کشورهای شکست‌خورده را تحت سلطه‌ی خود نگه دارد.

اما در دوره‌ی جدید و قرن بیستم، شرایط به نحوی تغییر کرد که استعمارها و استثمارها حالت نرم به خود گرفتند. این موضوع حتی میان تضاد و منازعات طبقاتی هم قابل رویت بود. مثلا سرمایه‌داری فئودالیته همواره سعی می‌کرد طبقات محروم و کارگر را در بدترین شرایط ممکن نگه دارد. ارباب‌ها سعی می‌کردند رعیت‌ها را به لحاظ معیشت در پایین‌ترین سطح نگه دارند تا زمینه‌ی هرگونه قیامی از آنان گرفته شود. ولی بعد از بحران ۱۹۳۰، می‌بینیم که سرمایه‌داری عملا به سر عقل می‌آید و نوع استثمار و استحمار خود را متفاوت می‌کند. بعد از این دوران بود که «دولت رفاه» ها شکل می‌گیرند و انواع خدمات اجتماعی و بیمه‌های کارگری و رفاهی، و حتی کاهش زمان کار و افزایش مرخصی‌ها و... ایجاد می‌شود. اما این بذل و بخشش‌ها به معنای تغییر رویکرد نظام سرمایه‌داری و احترام به کرامت انسانی نبود، بلکه از این جهت بود که دریافته بودند راه استثمار دیگر این نیست که آنان را در ضعف قرار دهند، چراکه جنبش کارگری حالا دیگر آگاه شده بود و ممکن بود اعتراضات گسترده شده و کاخ سرمایه‌داری را سرنگون کند. بنابراین با این کار توانست حیات خویش را همچنان تداوم بخشد.

مانند همین استراتژی در عرصه‌ی بین‌الملل نیز توسط آمریکا در مواجهه با کشورهایی چون آلمان اتخاذ شد و استثمارها حالت نرم به خود گرفت. بنابراین با اصل چهار ترومن، بسته‌های خوبی برای سازندگی و بازسازی و بخشودگی بخشی از بدهی‌ها و کمک برای رونق اقتصادی و توسعه‌ی آلمان و بعضی دیگر از کشورهای درگیر جنگ داده ‌شد. ولی نتیجه‌ی امر همانی بود که آمریکا می‌خواست. یعنی آلمان، آن آلمانی شد که آمریکا می‌خواست. کشوری که به‌گونه‌ای رشد نکند که بتواند روزی روزگاری، توانایی رویارویی با آمریکا و گرفتن انتقام را داشته باشد.

حال مشابه همین استراتژی را آمریکا در قبال ایران نیز اتخاذ کرده است که رهبر انقلاب هم در دیدار خبرگان به آن اشاره کردند که چه بسا دشمن به ظاهر کارهای مثبتی هم انجام دهد اما نباید فریب آن را خورد. چون ماهیت آن تفاوتی نکرده است. آمریکا که تا پیش از این، رویکرد سنتی تخریب را در قبال ایران پیش گرفته بود و با ایجاد جنگ هشت ساله و انواع تحریم‌های به تعبیر خودشان فلج‌کننده و... درصدد ضربه‌زدن به ایران بود، با فهم اینکه این رویکرد شکست‌خورده - و حتی این رویکرد، موجب اقتدار بیشتر ایران شده است- استراتژی خود را از زمین‌سوخته به استراتژی زمین‌آباد تغییر داده است. آمریکا فهمیده که با دشمنی نمی‌تواند به مقاصد خود برسد، بنابراین از در دوستی و لبخندهای دیپماتیک وارد معرکه شده حالا سعی دارد از طریق نفوذ و اختلال در دستگاه تصمیم‌گیری نخبگان نقشه‌های خود را به پیش ببرد. در این حالت ممکن است حتی امتیازهای دلخوش‌خنکی هم به ما بدهد، اما باید هوشیار بود، که دشمن همان دشمن است و در اصل دشمنی او تفاوتی ایجاد نشده است، بلکه صرفا تغییر استراتژی داده  است.   

  • بی قرار
۱۱
خرداد
۹۵

افسران - ما همه روزی خور خداییم ...

  • بی قرار
۱۱
خرداد
۹۵

افسران - اهمیت تحصیل جوان

  • بی قرار
۱۱
خرداد
۹۵

مرکز رسانه اى مقاومت اسلامى نُجَباء نوشت: "وسام محمد هادی" فرمانده مطرح داعش در فلوجه، طى حملات جنگنده هاى عراقى به هلاکت رسید.

همچنین رزمندگان مقاومت اسلامى نُجَباء به سوى مناطق "جبیل"، "حی الجغیفى٢" و "المختار" واقع در شهر فلوجه پیشروى کردند.

گفتنی است چندی پیش نیز، پرچم پرافتخار ایران اسلامى توسط برادران رزمنده عراقى نیز به اهتزاز درآمد، که با استقبال شبکه های اجتماعی روبرو شده است.

  • بی قرار