بی قرار

افسران -  از تیم فوتبال «شاهین» در جنوب تهران تا فرماندهی اولین یگان اسکورت سپاه در «خلیج عدن». . .

برگی از زندگی فرمانده شهید محمد ناظری؛
روز ششم خرداد ماه 1333 در یک خانواده مذهبی و متوسط به لحاظ اقتصادی در جوار حرم امامزاده حسن (ع) در جنوب تهران فرزندی به دنیا آمد که نامش «محمد» گذاشته شد.
در محله تیم فوتبالی به نام «شاهین» راه اندازی کرد که بعدها در سالهای 56 و 57 با همین جوانانی که جذب کرده بود، اولین تظاهرات خیابانی ضد رژیم پهلوی در خیابان قزوین و محله امامزاده حسن (ع) را ساماندهی کرد.
این شهید بزرگوار از اولین مربیان و اساتید آموزش نظامی و تکاوری در پادگان امام علی (ع) تهران (سعدآباد سابق) محسوب می شد که بسیاری از فرماندهان جنگ و فرماندهان حاضر سپاه از جمله شاگردان نظامی وی بودند.
شهید ناظری علاوه بر اینکه رکوردار پرش هوایی در سطح تکاوری سپاه بود، متخصص در فنون دریایی، غواصی، بارریزی هوایی، هلی برن و رشته های رزمی از جمله جودو و همچنین از متخصصین طرح ریزی عملیات های منظم و نامنظم به شمار می رفت.
فرماندهی اولین یگان مامور در اسکورت و تامین امنیت کشتی های تجاری در آب های بین المللی خلیج عدن و اقیانوس هند از جمله اقدامات وی بشمار می رود.
وی در شامگاه بیست و یکم اردیبهشت ماه سال 1395 همزمان با ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار در حین مأموریت در منطقه نازعات (خلیج فارس) به علت عارضه شیمیایی به شهادت رسید و به یاران شهیدش پیوست.

  • ۹۵/۰۲/۲۵
  • بی قرار

نظرات  (۱)

  • روغن صنعتی
  • مطالب زیبایی دارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی