بی قرار

۳۲ مطلب در تیر ۱۳۹۵ ثبت شده است

۳۰
تیر
۹۵

منطقه مسلمان‌نشین کشمیر این روزها شاهد کشته شدن مردم مسلمان خود به دست نیروهای نظامی هندو است که ادعای حکومت بر کشمیر را دارند؛ اگر کشمیر را با فلسطین مقایسه کنیم شباهت‌های زیادی بین آن‌ها وجود دارد و در حقیقت کشمیر، «فلسطین دوم» است. به دلایل زیر کشمیر را «فلسطین دوم» می‌نامیم:

* اشغال تقریب همزمان کشمیر و فلسطین بعد از جنگ دوم جهانی توسط هند و اسرائیل

* نقش استعمار پیر انگلیس در واگذاری کشمیر و فلسطین به دست هند و اسرائیل

* مواجهه مردم کشمیر و فلسطین با افراطیون هندو و صهیونیست‌ها

* وقوع تقریباً همزمان انتفاضه اول فلسطین و انقلاب ۱۹۸۸ مردم کشمیر

* تلاش هند و اسرائیل برای تغییر جمعیتی کشمیر و فلسطین به‌واسطه مهاجرت هندوها به جامو و یهودیان به فلسطین و حذف اسلام از این دو منطقه

 افسران - یادداشت/ کشمیر، «فلسطین دوم»

در چند روز گذشته نیز نظامیان هندو با حمله به مردم مسلمان کشمیر، آرامش را از آن‌ها گرفتند و اما آن چیزی که انتظار می‌رود تا در مقابل وحشی‌گری‌های نظامیان هندی صورت بگیرد، اتخاذ مواضع محکم، صریح و شفاف توسط دولت­ ها و نهادها است.

 

سازمان ملل متحد هر جا منافع غرب تأمین شود دهان باز می ­کند و دم از حقوق بشر می ­زند و هرکجا که غرب در آن منافعی نداشته باشد و یا به ضرر غرب باشد «خفه‌خون» می‌گیرد و با اقدامی که در هفته‌های اخیر انجام داد و سعودی­ های کودک کش را با پول از لیست کشورهای کودک کش خارج کرد، چهره واقعی خود را نشان داد بنابراین امیدی به این سازمان­ های به‌اصطلاح بین‌المللی نیست؛ سازمان­ هایی که وابسته به چند کشور غربی عبری و حتی عربی هستند.

 افسران - جناب یامین پور چشمانتان را باز کنید ! حتما این کودک ها نیز تکفیری بوده اند !

آن چیزی که انتظار می‌رود ایجاد یک جبهه واحد اسلامی برای دفاع از مسلمانان مظلوم است و جمهوری اسلامی ایران به‌خوبی این وظیفه را می‌تواند انجام دهد؛ هدف نهایی در اهداف پنج مرحله‌ای انقلاب اسلامی، ایجاد «تمدن نوین اسلامی» است و این تمدن سازی اسلامی جز با حمایت و توجه مسلمانان به یکدیگر شکل نمی‌گیرد.

 

متأسفانه دولت یازدهم در سیاست‌های خارجه خود راه را اشتباه طی می‌کند و به‌جای توجه به مسلمانان مظلوم، بخش عظیمی از توجه خود را به‌سوی کشورهای غربی معطوف کرده است؛ توجه به مسلمانان مظلوم باید سیاست اصلی جمهوری اسلامی در سیاست خارجه باشد تا بتوان به سمت تمدن سازی نوین اسلامی پیش رفت و یک جبهه واحد اسلامی علیه جبهه کفر ایجاد کرد.

 افسران - در پاسخ به بیانات گهربار جناب یامین پور

مسلمانان مظلوم کشمیر نیز در پازل تمدن سازی نوین اسلامی قرار می‌گیرند و جمهوری اسلامی باید با دیپلماسی فعال به سمت حل فاجعه کشمیر حرکت کند و فضایی مناسب برای برگزاری همه‌پرسی برای مردم کشمیر ایجاد شود تا از زیر حکمرانی ظالمانه هندوها خارج شوند.

 

مسئولان دیپلماسی دولت یازدهم به‌جای ابراز تأسف برای فرانسه و ترکیه باید فعالانه برای کشورها و مناطق اسلامی فعالیت کنند و به دنبال تشکیل جبهه واحد اسلامی باشند.

یادداشت: علیرضا علی صوفی

  • بی قرار
۳۰
تیر
۹۵

افسران - + شعر زیبای محمدکاظم کاظمی برای سلمان فارسی در توضیحات

  • بی قرار
۳۰
تیر
۹۵

افسران - معراج الشهداء

  • بی قرار
۳۰
تیر
۹۵

افسران - خسته نباشی آقا !

  • بی قرار
۲۷
تیر
۹۵
زلزال 3
واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن در پاسخ به تداوم تجاوزگری ارتش سعودی و هم پیمانانش، یک فروند موشک بالستیک از نوع "زلزال 3" را به پایگاه استقرار مزدوران سعودی در استان مارب شلیک کرد.
این موشک به سمت تجمع مزدوران سعودی در پایگاه "ماس" شلیک شد.
بر اساس این گزارش، موشک زلزال 3 با دقت بسیار بالا به هدف برخورد کرد، و تلفات و خسارتهای زیادی بر جا گذاشت.
واحد موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن پیش از این نیز یک فروند موشک بالستیک از همین نوع را به پایگاه نظامی بن یالین در منطقه نجران عربستان شلیک کردند.
  • بی قرار
۲۷
تیر
۹۵

امیر سابق قطر از همدستی وزیرخارجه عربستان با کودتاچیان در ترکیه انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از سایت "پانوراما الشرق الاوسط" حمد بن خلیفه آل ثانی در اظهاراتی گفت، آمریکا و یکی از کشورهای غربی در پس پردۀ کودتا در ترکیه هستند.
وی همچنین از همدستی "عادل الجبیر" وزیر امورخارجه سعودی با کشورهای مذکور (حامی کودتا)، و سکوت او درقبال رویدادهای ترکیه انتقاد کرد.
امیر سابق قطر تأکید کرد که عادل الجبیر از کودتا در ترکیه اطلاع داشت.
وی از رسانه‌های وابسته به عربستان و امارات به دلیل استقبال از کودتای نظامی در ترکیه به شدت انتقاد کرد.

  • بی قرار
۲۶
تیر
۹۵

همزمان با پایان یافتن یک ماه روزه‌داری و فرارسیدن عید سعید فطر، چهلمین شماره خط حزب‌الله با «آماده باش برای جنگ احزاب» منتشر شد.

خط حزب‌الله برش‌هایی از بیانات رهبر انقلاب در خطبه‌های نماز عید سعید فطر امسال را در سه بخش به مخاطبان خود ارائه کرده‌است.

۸ توشه از مهمترین بخش‌های بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدارهای رمضانی امسال از بخش‌های دیگر این شماره است.

تصویر ویژه نشریه به عکسی از حضور رهبر انقلاب اسلامی در منطقه محروم «سر آقا سیّد» از توابع استان چهارمحال و بختیاری در سال ۱۳۶۴ اختصاص پیدا کرده است.

خط حزب‌الله چهلمین شماره خود را به شهدای مظلوم حادثه تروریستی الکراده عراق، تقدیم کرده است.

نسخه‌ی PDF نشریه در سه نسخه‌ی تابلوی اعلانات، A۴ جهت مطالعه و A۳ برای چاپ و تکثیر بر روی پایگاه KHAMENEI.IR قرار گرفته است و عموم امت حزب‌الله می‌توانند آن را چاپ و در محافل انقلابی، نمازهای جمعه، هیئت‌های مذهبی و پایگاه‌های بسیج توزیع کنند.

برای دسترسی به آرشیو نشریه هم می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

دریافت نسخه تابلو اعلانات | دریافت "خط حزب‌الله" نسخه‌ی مطالعه (A۴)دریافت نسخه‌ی چاپ (A۳)




  • بی قرار
۲۶
تیر
۹۵

حضور همیشگی قایق‌های هجومی «هودانگ» سپاه در 300 یاردی کشتی‌های جنگی آمریکا

خبرگزاری فارس: حضور همیشگی قایق‌های هجومی «هودانگ» سپاه در 300 یاردی کشتی‌های جنگی آمریکا

خبرگزاری فارس: حضور همیشگی قایق‌های هجومی «هودانگ» سپاه در 300 یاردی کشتی‌های جنگی آمریکا

روزنامه آمریکایی نوشت: حضور قایق‌های هودانگ سپاه مجهز به موشک‌های قدرتمند ضد کشتی «ینگ‌جی-۸۲» در نزدیکی ناوهای آمریکا در منطقه به امری معمول مبدل شده و قایق‌های ایران مقابل ناوهای آمریکا ایستاده یا دور آن‌ها می‌چرخند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پنج قایق نظامی نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دوشنبه به شدت به یک ناو آمریکا در تنگه هرمز نزدیک شدند.

بر اساس این گزارش، پنج قایق سپاه در فاصله 500 یاردی این کشتی جنگی که حامل یک ژنرال ارشد آمریکایی بود، رسیدند.

« ژوزف ووتل»، ژنرال آمریکا و سرپرست مقر فرماندهی  نیروهای آمریکا در منطقه، اقدام قایق‌های سپاه را امن دانست اما گفت که این حادثه از آن جهت که مستلزم تصمیم‌گیری در زمان اندکی درباره احتمال خطرآفرین بودن قایق‌های سپاه است، منشاء نگرانی است.

به گزارش روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» ناوبان «فورست گریگس» افسر عملیاتی ناو نئو اورلئان در این زمینه گفت: «حضور قایق‌های سپاه در 300 تا 500 یاردی ما به امری معمول مبدل شده، آن‌ها دور ما می‌چرخند، مقابلمان قرار می‌گیرند یا توقف می‌کنند. هرچند که سعی داریم به این مورد عادت نکنیم.»

مقام‌های نیروی دریایی آمریکا مدعی هستند که همواره به گشت زنی در آب‌های بین‌المللی تنگه هرمز که یک سوم نفت جهان و دیگر حامل‌های انرژی از آنجا عبور می‌نماید، مشغولند.

ژنرال ووتل در این زمینه گفت: «آمریکا سعی می‌کند که موجب تحریک ایران نشود.»

مقام‌های مطلع نظامی درباره واقعه روز گذشته گفتند که هیچ کدام از قایق‌های ایرانی باعث تحریک تیم تیراندازی تفنگداران نیروی دریایی که از بالای عرشه کشتی مشغول رصد اوضاع بودند، نشدند.

 وال استریت ژورنال در خاتمه این مطلب نوع قایق سپاه پاسداران ایران را «هودانگ» نام نهاد و از آن به عنوان یکی از بزرگترین قایق‌های هجومی نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران که مجهز به موشک‌های ضد کشتی و دیگر تجهیزات است، یاد کرد.

ایران در سال 2008، ده قایق هجومی تندرو را از چین خریداری کرد که مجهز به موشک ضد کشتی «ینگ‌جی-82» است. این موشک با بازتاب راداری کم، ارتفاع پروازی پایین و دارا بودن سامانه هدایت شونده با قابلیت مقابله با امواج مختل کننده قوی باعث می‌شود تا کشتی مورد هدف فرصت کمی برای رهگیری و منحرف نمودن این موشک داشته باشد. همچنین امکان اصابت به هدف موشک‌های نصب شده بر این قایق‌ها بالای 98درصد تخمین زده شده ‌است.

meghdad1.blog.ir

  • بی قرار
۲۶
تیر
۹۵

افسران - اگر اراده کنیم رژیم آل سعود را به خاک سیاه می‌نشانیم


به گزارش حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ دریادار علی فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه طی سخنانی در همایش بررسی مؤلفه‌های جنگ‌های آینده که در مرکز تحقیقات راهبردی دفاعی برگزار شد، با بیان اینکه دشمن به خصوص آمریکایی‌ها بسیاری از مبانی قدرت ما را نمی‌فهمند گفت: از جمله این موارد ایمان به خدا و روحیه شهادت‌طلبی و ایثار است که در طول سال‌های جنگ به خوبی نشان داده شد و بعد از آن نیز در مقاطع مختلف شاهد این مؤلفه‌ها بودیم.

فدوی با بیان اینکه شناخت دشمن از توان نظامی ما موجب بازدارندگی می‌شود، گفت: ما یک تکلیفی بر گردن داریم و آن این است که باید با تمام توان خود در عرصه دفاع از انقلاب و اسلام حاضر باشیم تا خدا نیز به وعده خودش یعنی کمک به ما عمل کند.

وی با اشاره به تسلط آمریکایی‌ها در پیش از انقلاب در تمامی مراکز استراتژیک ایران گفت: آنها پیش از انقلاب بر برخی مراکز مهم مانند بانک مرکزی، وزارت کشاورزی و تلویزیون تسلط کامل داشتند تا از این طریق ما را وابسته کنند و ما دیدیم که پس از رفتن آنها نیز ما در بسیاری از موارد هنوز به خارج از کشور وابسته بودیم و متأسفانه امروز 98 درصد از بذر مورد استفاده در کشور از خارج تأمین می‌شود که در این میان فکر می‌کنم تنها گندم استثنا باشد که آن هم به دلیل تأکیداتی بود که از طرف امام (ره) و رهبر معظم انقلاب صورت گرفت.

فرمانده نیروی دریایی سپاه آمریکا را دشمن اصلی انقلاب اسلامی دانست و گفت:‌ دشمن اصلی ما در 8 سال دفاع مقدس عراق نبود و امروز هم دشمن ما رژیم سعودی نیست و اینکه برخی بخواهند دشمنی عربستان را جایگزین دشمنی آمریکا کنند از مصادیق نفوذ است.

فدوی تصریح کرد: سعودی ها بدون اجازه آمریکا حتی قدمی بر نخواهند داشت و آنها از هیچ پارامتری برای تهدید جمهوری اسلامی برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: من تعجب می‌کنم که برخی در داخل این حرف‌ها را می‌زنند و دنباله‌رو هدف دشمنان اصلی ما مانند آمریکا و رژیم صهیونیستی هستند که می‌خواهند این تفکر را جا بیندازند که دشمنی رژیم سعودی را جایگزین آمریکا کنند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد:‌ ما همین الان هم اگر اراده کنیم می‌توانیم تا شب رژیم آل سعود را به خاک سیاه بنشانیم.

فدوی افزود: نیروی دریایی سپاه در طول شبانه‌روز صد فروند شناور در خلیج فارس برای مأموریت گشت و شناسایی دارد و هر شناوری که بخواهد از این منطقه عبور کند ما در کنار آنها هستیم ولی سال‌‌هاست که خبری از شناورهای عربستانی نیست.

وی گفت: اگرچه عربستان شناورهای بزرگی در اختیار دارد اما در طول این چند سال هیچ گاه آنها را ندیدیم جز در مواردی که بخواهند به سمت دریای سرخ بروند که مجبورند از تنگه هرمز عبور کنند اما مأموریتی برای گشت ندارند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه تأکید کرد: نه تنها عربستان بلکه هیچ کدام از کشورهای خلیج فارس از مؤلفه تهدید و حمله علیه جمهوری اسلامی برخوردار نیستند.

دریادار فدوی در ادامه به یکی از مصوبات مهم آمریکا در سال 97 میلادی در خصوص الزامات این کشور برای ورود به جنگ اشاره کرد و گفت:‌این مصوبه چهار الزام نظامی و حدود 9 الزام سیاسی و غیر نظامی دارد.

وی گفت: سنجش معادلات و تحولات دقیق در خصوص بروز جنگ، اطمینان از توانایی کنترل دامنه و شدت جنگ در سطح مطلوب، اطمینان از پذیرش تلفات جانی توسط جامعه شهروندی و نظامی آمریکا و نیز اطمینان از پیروزی قطعی و سریع در جنگ چهار مؤلفه نظامی است که در این مصوبه آن را می‌بینیم و جای سوال است که آیا آمریکایی‌ها می‌توانند این الزامات را در نبرد با قدرتی مانند جمهوری اسلامی به دست آورند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به برخی الزامات سیاسی و غیرنظامی این مصوبه آمریکا نیز اشاره کرد و گفت: یکی از این مؤلفه‌ها درک و تعریف از منافع ملی آنهاست و مولفه دیگر برآورد هزینه‌های جنگ و نیز جلب افکار عمومی دنیا و همراهی آنها به خود است.

وی یکی از الزامات مهم در این مصوبه را آشکار شدن تزلزل و تردید در اراده طرف مقابل عنوان کرد و گفت: این پارامتر یکی از مهم‌ترین الزامات است که گاهی می‌بینیم آنها سعی دارند در نظام جمهوری اسلامی ایران نیز این تردید و تزلزل را ایجاد کنند که عدم وجود وحدت ملی، وجود گروه‌های فشار برای فشار آوردن به سیاست‌ها، شکل‌گیری شکاف طبقاتی و اختلافات اقتصادی، عدم وجود رهبری قاطع و جامع‌نگر، عدم ورود استراتژی مشخص و مدون و نیز عملکرد انفعالی در برابر دشمن از جمله مؤلفه‌هایی است که می‌تواند این تزلزل و تردید را در یک نظام ایجاد کند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه به اظهارات دو ماه قبل وزیر دفاع آمریکا در امارات اشاره کرد و افزود: او می‌گوید آمریکا با کمک متحدین منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای خود به دنبال ایجاد یک توان بازدارنده در برابر ایران است.

فدوی افزود: این اظهارات یک سخن تبلیغاتی از زبان یک خبرنگار یا مرکز مطالعات نیست بلکه وزیر دفاع آمریکا این حرف را می‌زند و آنها به این موضوع اعتقاد دارند و این نشان دهنده آن است که آمریکایی‌ها به ایران به عنوان یک قدرت نگاه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها از اولین روز سال 1366 طعم تلخ مقابله با نیروهای سپاه را در خلیج فارس چشیده‌اند و هر بلایی که سر آنها در طول این مدت آمده از طرف نیروی دریایی سپاه بوده است و این را خود آنها اذعان کردند.

انتهای پیام/

meghdad1.blog.ir

  • بی قرار
۲۶
تیر
۹۵

افسران - متن کامل سخنرانی دکتر احمدی نژاد در مسجد جامع ملارد + فیلم و گزارش تصویری

  • بی قرار