بی قرار

۹ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

۰۹
شهریور
۹۵

جانشین پیامبر صلی الله علیه و آله ضامن تداوم حیات دین و پاسخگوی نیازهای بشر است. او شخصیت ممتازی است که به تناسب جایگاه والای پیشوایی و رهبری، دارای صفت تقوا و پرهیزکاری و برخوردار از ملکه عصمت است. علم و دانشش از علم پیامبر صلی الله علیه و آله سرچشمه گرفته و متصل به علم الهی است.

بنابراین او پاسخگوی همگان در تمام زمینه های مادی و معنوی، دینی و دنیوی است. آراستگی به فضیلت‌ها و کمال های اخلاقی در بالاترین درجات، توان اداره جامعه بشری و مدیریت صحیح آن بر اساس آموزه های دینی، و منصوب بودن از سوی خدا، از مهم ترین ویژگی‌های امام معصوم به شمار می رود.

اما به طور کلی امام زمان علیه السلام در سیرت رفتار و شخصیت دارای ویژگی های برجسته ای است که در این نوشتار به بعضی از  آنها اشاره می کنیم:

1 . بنده خدا

از بزرگترین صفات انبیا و اولیای الهی که در قرآن به آن بسیار توجه شده است «عبودیت» و «بندگی» ایشان است ، طوری که نامی از پیامبری به میان نیامده مگر اینکه او را به عنوان بنده = عبد معرفی کرده است.

امام مهدی علیه السلام که خاتم اولیاست، در برابر خدا بسیار فروتن بوده و در برابر عظمت الهی خاشع است.

خدا و عظمت او در وجود حضرتش متجلی است. همواره بیم خدا به دل دارد و به مقام تقربی که نزد خدا دارد، مغرور نمی‌شود. در حکومت او به احدی بدی نمی رسد، مگر آنجا که حد خدایی جاری گردد.(خورشید مغرب، به نقل از المهدی الموعود ، ج 1/280 )

در احادیث فراوان این نکته بازگو شده است که عدالت مهدوی چنان گسترده و دقیق است که به هیچکس در هیچ چیز هیچگونه ستمی نرود . نخستین نشانه عدل او اینکه سخنگویان حکومت او در مکه فریاد می زنند: «هر کس نماز فریضه خویش را در کنار حجرالاسود و محل طواف ، خوانده است و اکنون می خواهد نماز نافله بخواند به کناری رود تا حق کسی پایمال نگردد و هر کس می خواهد نماز فریضه بخواند بیاید و بخواند

2 . خلق محمدی

قرآن کریم، پیامبران و از جمله ابراهیم خلیل و حضرت محمّد صلی الله علیه و آله را به عنوان «الگو» و «اسوه» در همه شۆون زندگی معرفی می کند. رسول خدا در قول و فعل مفسر آیه به آیه قرآن است و بدینسان به داشتن خلق عظیم هم ستوده شده است «وَ إِنَّک َ لَعَلی خُلُقٍ عَظِیمٍ».

آری مهدی علیه السلام هم صاحب حشمت، سکینه و وقار است. مهدی جامه هایی درشت بر تن می کند و نان ساده می خورد. علم و حلم او از همه مردم بیشتر است. او همنام پیامبر و صاحب و دارنده خلق محمدی است. (خورشید مغرب ، به نقل از المهدی الموعود ، ج 1/280 )

امام علی علیه السلام روزی به امام حسین علیه السلام نگاهی کرد و فرمود «این پسر من آقاست. چنانکه پیامبر نیز او را آقا نامیده؛ خداوند از دودمان او مردی هم نام پیامبر به وجود آورد که در خوی و سیرت مانند خود آن حضرت است به هنگامی که مردم از همه جا غافل و حق از میان برود و ظلم سراسر گیتی را فراگرفته باشد، ظهور کند ... او زمین را پر از عدل کند، همچنان که پر از ظلم و ستم شده باشد.» (بحارالانوار ، ج 51 ، باب 4 ، ح 119)

3 . اهل جود و کرم

از جمله ویژگیهای امام مهدی علیه السلام صفت جود و برخورد کریمانه با دیگران است او تحقق بخش «وَ عادَتُکمُ الاْءِحْسانُ وَ سَجِیتُکمُ الْکرَمُ»است.(مفاتیح الجنان، زیارت جامعه کبیره)

او پاسخگوی همگان در تمام زمینه های مادی و معنوی، دینی و دنیوی است. آراستگی به فضیلت‌ها و کمال های اخلاقی در بالاترین درجات، توان اداره جامعه بشری و مدیریت صحیح آن بر اساس آموزه های دینی، و منصوب بودن از سوی خدا، از مهم ترین ویژگی های امام معصوم به شمار می رود

بخشنده بودن در عصر او به عنوان یک فرهنگ در بین مردمان رواج می یابد . حتی در روایت آمده است که در آن زمان مۆمنان در معاملات از یکدیگر سود نمی گیرند.

امام علیه السلام اهل بخشش است و بدون سختگیری نیاز و خواسته دیگران را برآورده می سازد. او نسبت به عمال و کارگزاران و مأموران دولت خویش سخت گیر ، دقیق و با ناتوانان و مستمندان بسیار دلرحم و مهربان است. (خورشید مغرب ، 30 .9 . آینده بشریت از نظر مکتب ما ، ص 49-50)

امام عصر علیه السلام در برنامه خویش اساس کارش نیز بر تزکیه و تعلیم بنا نهاده شده است.

 

4 . برپاکننده دولت عدالت

از خصوصیات بارز امام مهدی علیه السلام و حکومت او عدالت گسترده در همه زمینه ها است. طوری که سراسر زمین از عدل و داد پر شود. هیچ جای زمین باقی نماند، مگر اینکه به برکت عدل و احسان او فیض برده و زنده شود. حتی جانوران و گیاهان نیز از این برکت و عدالت و دادگری و ... بهره مند می گردند. (بحارالانوار ، ج 52 ، ص 304)

در احادیث فراوان این نکته بازگو شده است که عدالت مهدوی چنان گسترده و دقیق است که به هیچ کس در هیچ چیز هیچگونه ستمی نرود. نخستین نشانه عدل او اینکه سخنگویان حکومت او در مکه فریاد می زنند: «هر کس نماز فریضه خویش را در کنار حجرالاسود و محل طواف ، خوانده است و اکنون می خواهد نماز نافله بخواند به کناری رود تا حق کسی پایمال نگردد و هر کس می خواهد نماز فریضه بخواند بیاید و بخواند. (اصول کافی ، ج 4/427)

Image result for ‫ویژگی های زیبای امام زمان‬‎

Image result for ‫ویژگی های زیبای امام زمان‬‎

فرآوری: آمنه اسفندیاری

بخش مهدویت تبیان
  • بی قرار
۰۹
شهریور
۹۵

خداى تبارک و تعالى ثوابى را که بر حسن خلق بنده میدهد مانند ثواب کسى است که هر صبح و شام در راه خدا جهاد کند 

امام صادق علیه السلام 

 

روایت جالب حکیمه خاتون از تولد امام زمان 

Image result for ‫ویژگی های زیبای امام زمان‬‎

از کسانی که در هنگام تولد امام زمان علیه السلام حضور داشتند و جریان را مفصلا شرح داده.حکیمه خاتون دختر امام محمد تقی و عمه امام حسن عسکری علیه السلام است.شرح این داستان این است: 

حکیمه خاتون میگوید:روزی به خانه امام حسن مشرف شدم.شبانگاه که نیمه شعبان سال ۲۵۵ بود وقتی خواستم به منزلم برگردم امام حسن فرمود:عمه جان امشب در خانه ما بمان زیرا ولی خدا و جانشین من در این شب متولد خواهد شد.پرسیدم از کدام کنیزانت؟فرمود از سوسن.پس هرچه در سوسن جست و جو نمودم آثاری از حمل ندیدم.بعد از افطار و ادای نماز با سوسن در یک اطاق خوابیدیم.طولی نکشید که از خواب بیدار شدم و در فرمایشات امام حسن تفکر می نمودم.بعد مشغول نماز شب شدم.سوسن هم از خواب برخواسته و نماز شب به جای آورد.نزدیک سپیده دم بود ولی از وضع حمل خبری نبود.داشتم در صحت وعده امام حسن تردید مینمودم که از اطاقش فرمود : عمه جان!شک نکن که وقت تولد فرزندم نزدیک شده است. 

ناگهان احوال سوسن را متغیر دیدم.از جریان پرسیدم فرمود:احساس ناراحتی شدیدی در خود میکنم.من به تهیه مقدمات وضع حمل مشغول شدم و خودم قابلگی او را بر عهده گرفتم. 

طولی نکشید که ولی خدا پاک و پاکیزه به دنیا آمد و در همان حال امام حسن فرمود:عمه جان!فرزندم را بیاور.وقتی کودک را به نزدش بردم او را در بغل گرفته دهان مبارکش را بر چشمان آن کودک نهاد.بلافاصله باز شد.سپس دهانش را بر دهان و گوش آن نوزاد نهاد و دست بر سرش مالید.پس از آن کودک به سخن آمده و به تلاوت قرآن مشغول شد.بعدا کودک را به من داد و فرمود:به نزد مادرش ببر!کودک را نزد مادرش بردم و به منزل بازگشتم.در روز سوم نیز به خانه امام حسن مشرف شدم و ابتدائا به قصد دیدار نوزاد به حجره سوسن رفتم اما کودک را ندیدم.پس خدمت امام حسن مشرف شدم ولی خجالت کشیدم از احوال نوزاد سوال نمایم.امام حسن ابتدائا فرمود:عمه جان!فرزندم در پناه خدا غایب شده است.هنگامی که من از دنیا رفتم و دیدی شیعیانم اختلاف دارند جریان ولادت فرزندم را به شیعیان مورد وثوق خبر بده.اما باید آن قضیه مخفی بماند.زیرا فرزندم غایب خواهد شد 

 


  • بی قرار
۰۹
شهریور
۹۵

حومه "دمشق" یکی از مناطقی است که در پنج سال گذشته صحنه درگیری‌های شدید ارتش سوریه و تروریست‌های تکفیری داعش بوده است.

این منطقه در دو ماه اخیر به یک وضعیت قابل قبولی رسیده که شاید در کل نبردهای سوریه این موضوع کم‌سابقه بوده است. شرایط ریف دمشق بین سال‌های 2013 تا 2016 تغییرات عمده‌ای داشته که بررسی نقشه تحولات در این زمینه گویای همه چیز است.


** وضعیت ریف دمشق در سال 2013

"ریف دمشق" در سال 2013 میلادی وضعیتی بحرانی و وحشتناک داشت تا حدی که تسلط گروه‌های تکفیری بر جنوب سوریه روز به روز افزایش می‌یافت.

اگر به نقشه حومه "دمشق" در سال 2013 نگاهی بیندازیم می‌بینیم که مناطق وسیعی از این منطقه در کنترل تروریست‌های تکفیری بوده است. در حقیقت مناطقی همچون شهر صنعتی "عدرا"، "تل کوردی"، "دوما"، "میدعا"، "حرستا"، "النشابیه"، "ایبرین"، "جوبر"، "فرودگاه نظامی مرج السلطان"، "ملیحه"، "حجرالاسود"، "اردوگاه پرموک"، "داریا"، "بخش های وسیعی از صحنایا"، "دیرماکر"، "قدسیه" و ... در کنترل تروریست‌های تکفیری بود.

بررسی تحولات میدانی
نقشه تحولات حومه دمشق در سال 2013؛ قرمز: مقاومت و ارتش سوریه؛ سبز :تروریست های تکفیری



خیز بلند تکفیری‌ها در سال 2013 برای اشغال "دمشق" و از بین بردن دولت سوریه بود که این موضوع با حضور محور مقاومت محقق نشد و حامیان قطری و سعودی تکفیری‌ها به اهداف خود نرسیدند.

شرایط بحرانی سال 2013 به مرور بهتر شد، تا جایی که در سال 2016 میلادی ارتش و نیروهای دفاع وطنی سوریه ابتکار عمل را در بخش‌های قابل توجهی از حومه "دمشق" به دست گرفت.


** وضعیت ریف دمشق در سال 2016

در سال 2016 میلادی اما ارتش سوریه که به تدریج پیشروی‌های خوبی در حومه "دمشق" داشته و توانسته نقاط استراتژیک را آزاد کند.

"شهر صنعتی عدرا"، "شهرک میدعا"، "فرودگاه نظامی مرج السلطان"،  "ملیحه"، "کمپ جرمانا"، "برزه"، "دومر"، "صحنایا"، "فرودگاه نظامی دمشق" و ... از جمله مناطقی است که ارتش سوریه توانسته از تروریست‌ها پس بگیرد.

بررسی تحولات میدانی
نقشه تحولات حومه دمشق در سال 2016؛ قرمز: مقاومت و ارتش سوریه؛ سبز :تروریست های تکفیری

البته این پایان کار نبوده و ارتش سوریه از راهبرد جدیدی استفاده می‌کند که در آن صلح پایدار جایگزین درگیری و جنگ می‌شود که این راهبرد در "داریا" با موفقیت اجرایی شد. البته شرایطی مشابه داریا برای باقی شهرک های حومه دمشق که ارتش سوریه آ« ها را در محاصره دارد پیش بینی شده است. علا ابراهیم استاندار ریف دمشق در این زمینه می گوید: شهر "معضمیه" در حومه غربی دمشق نیز طی روزهای آتی امن خواهد شد. دولت مایل به بازگشت همه ساکنان "داریا" پس از پایان طرح بازسازی این شهر است.

وی افزود: مذاکراتی درباره تحویل شهر "معضمیه" در جریان است و این شهر در آینده نزدیک و روزهای آتی امن خواهد شد.

بنابراین گزارش وضعیت "ریف دمشق" نشان می‌دهد که ارتش سوریه حد فاصل سال‌های 2013 تا 2016 پیشرفت قابل توجهی داشته است و با کمی برنامه‌ریزی این منطقه می‌تواند به طور کامل در اختیار نیروهای سوری قرار بگیرد.


گزارش از محمد زرچینی
  • بی قرار
۰۹
شهریور
۹۵

یک پهپاد آمریکایی قبل از رسیدن به حریم هوایی ایران، با دریافت هشدار، مسیر خود را تغییر داد.

پهپاد آمریکایی

شبکه العالم در خبری فوری اعلام کرد، این پهپاد آمریکایی از پایگاهی در قندهار افغانستان به پرواز درآمده بود، و با دریافت هشداری که به آن داده شد، قبل از تجاوز به حریم هوایی ایران در 20 کیلومتری شرق کشور، مسیر خود را تغییر داد.


  • بی قرار
۰۹
شهریور
۹۵

بیانیۀ پایانی همایش "اهل سنت و جماعت" در گروزنی پایتخت جمهوری چچن، واکنش های خشمگینانه شماری از سعودی‌ها را در پی داشت، زیرا سلفی‌ها و وهابی‌ها و دیگر گروه‌های افراطی و تکفیری را در شمار اهل سنت به حساب نیاورده است.

رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن به شیخ الازهر هدیه می دهد

به گزارش پایگاه خبری العالم، منحصر کردن اهل سنت و جماعت در سه گروه "صوفیه، ماتریدیه و اشعریه" و به شمار نیاوردن سلفی ها و سایر فرقه های افراطی در همایشی در چچن، خشم سعودی های وهابی را موجب شد.

این کنگره که با نظارت رمضان قدیروف رئیس جمهور چچن برگزار شد، اهل سنت و جماعت را از نظر اعتقادی منحصر به اشعری ها و ماتریدی ها و از نظر علم و اخلاق و تزکیه به اهل مذاهب اربعه در فقه و اهل تصوف منحصر دانست و مخالفان این گروه ها را خارج از دایرۀ اهل سنت و جماعت اعلام کرد.

بدین ترتیب، فرقه های ساختگی همچون وهابیت تکفیری که مبنای حاکمیت آل سعود و آل الشیخ بر سرزمین حرمین شریفین بر آن قرار دارد، از نظر حاضران در این همایش از جمله علمای بزرگ اهل سنت، جایی در میان مسلمانان ندارند.

شرکت کنندگان در کنگره در بیانیۀ پایانی خود خاطرنشان کردند که این کنگره نقطۀ تحول مهم و ضروری برای تصحیح انحراف بزرگ و خطرناکی است که در اثر تلاش افراط گرایان برای سرقت این لقب و منحصر کردن آن به خودشان، وارد مفهوم "اهل سنت و جماعت" کرده اند.

این کنگره همچنین توصیه کرد که مدارس بزرگ علمی دوباره محافل علوم یکپارچه را برای تربیت علمای قادر به محکوم کردن مظاهر انحراف، دایر کنند و بر ضرورت افزایش سطح همکاری بین نهادهای علمی ریشه دار که از نظر صادر کنندگان بیانیه  "الازهر، القرویین، الزیتونه و حضرموت" هستند با نهادهای دینی روسیه تأکید کردند.

کنگرۀ اهل سنت و جماعت در نشست های خود از جهان اسلام خواست تا دست از جدال در امور کوچک و بی اهمیت بردارد تا گروه های تروریستی بیش از این از اختلافات میان مسلمانان در جهت روش های ویرانگر خود سوء استفاده نکنند.

این کنگره قبل و حین برگزاری با واکنش ها منفی متعددی روبرو شد و شدت انتقادها نسبت به بیانیۀ پایانی آن افزایش یافت تا جایی که محمد السعیدی مدرّس فقه و علوم در دانشگاه ام القری در این زمینه مدعی شد که نشانه های متعددی وجود دارد که هدف از برگزاری این کنفرانس، عکس چیزی است که بیان شده و حتی نوعی "توطئه" علیه جهان اسلام و به ویژه عربستان سعودی است و هدفی جز بازگرداندن تفکر مسلمانان به خرافه پرستی و سیطرۀ اموات بر زندگی و عبادت های مردم ندارد(!)

السعیدی همچنین از این که هیچ یک از "علما"ی سعودی به کنگره دعوت نشده بودند، ابراز نارضایتی کرد. از عربستان فقط حاتم العونی پژوهشگر مسایل شرعی در این کنگره حضور داشت و او هم دلیل حضورش را "تلاش برای وسعت دادن دایرۀ لقب اهل سنت و جماعت" اعلام کرده است ولی در صفحۀ فیسبوک خود نوشت که "جهت گیری کلی در کنگره، محدود کردن وصف اهل سنت و جماعت به اشعری ها و ماتریدی ها بود".

برگزاری این کنفرانس، خشم سلفی‌های وهابی را برانگیخت به صورتیکه آنها مدعی شدند این کنفرانس توطئه‌ای روسی علیه آنها است؛ پیروان وهابیت هم برای تخریب کنفرانس مذکور بیش 100 هزار پیام و مطلب در شبکه‌های اجتماعی، علیه شرکت کنندگان در آن منتشر کردند.

202

 


  • بی قرار
۰۹
شهریور
۹۵

خبرنگار شبکه العالم در سوریه گزارش داد، "نیروهای دموکراتیک سوریه" که از سوی آمریکا پشتیبانی می‌شوند، اجساد 3 نیروی آمریکایی را منتقل کردند.

افشای نخستین تلفات انسانی آمریکا در سوریه

خبرنگار شبکه العالم روز سه شنبه در گزارشی از سوریه خاطرنشان کرد که این نیروهای آمریکایی در درگیری‌های منبج در حومۀ حلب از پا درآمدند.

اجساد این نظامیان آمریکایی از بیمارستان "المالکیه" به سوی گذرگاه "سیمالکا" و پس از آن به شمال عراق منتقل شد تا از آنجا به آمریکا فرستاده شوند.

به گفتۀ خبرنگار شبکۀ العالم، اسامی این سه نظامی آمریکایی عبارت است از:

"گوردن اندرو" متولد کلورادو. نام عملیاتی "جان فرات"

"ویل ساواج" متولد ماریس، نام عملیاتی "آمد کوبانی"

"لیوی جانسون شرلی" متولد نوادا، نام عملیاتی "آغر شروان"

  • بی قرار
۰۹
شهریور
۹۵

معاون دبیرکل حزب الله لبنان گفت، حکومت‌های عربی به جای آنکه با رژیم صهیونیستی بجنگند، در محور دشمنی با ملتها، سرکوب آنان و خصومت با مقاومت قرار گرفته اند.

دیدار هیات اتحادیه امت عربی با شیخ نعیم قاسم دبیرکل حزب الله لبنان

به گزارش پایگاه شبکه خبری العالم، شیخ نعیم قاسم در دیدار هیئت اتحادیه امت عربی، با ستایش از ایده تشکیل این اتحادیه بر ضرورت موضع گیری نیروها، شخصیت ها و فعالان امت عربی برای حمایت از مقاومت و آزادی فلسطین تاکید کرد.
معاون دبیرکل حزب الله لبنان اظهار داشت: حکومت های عربی از محور اصلی نبرد منحرف شده اند و به جای آنکه محور آنان نبرد با رژیم صهیونیستی و طرح های آن باشد در محور دشمنی با ملتها، سرکوب آنان و خصومت با مقاومت -که خدمت به استکبار جهانی آمریکا است- قرار گرفته اند. 
شیخ نعیم قاسم تصریح کرد: اتکای ما به محور مقاومت و ملت های مقاومت و به همین دلیل بارها در برابر تروریسم صهیونیستی و تکفیری پیروز شده ایم و باز هم می توانیم موفق شویم و رو به جلو حرکت کنیم چون ما صاحب حق و زمین بوده و به حاکمیت و استقلال ایمان داریم.     
وی خاطر نشان کرد: مقاومت از طریق خون شهدا، پیروزی ها و آزادی اراضی اشغالی با سرعت از یک ایده به واقعیتی ملموس تبدیل شد و طرح خاورمیانه جدید را به شکست کشاند به همین علت آینده از آن محور مقاومت است.   
شیخ نعیم قاسم یادآور شد: مهم آن است که تمام تلاش های نظامی، سیاسی، فرهنگی و تبلیغاتی برای تحقق پیروزی امت و نسل های آتی بسیج شود.  
اتحادیه امت عربی و مقاومت حقوقی برای فلسطین مدتی قبل در بیروت تاسیس شد.

"هاله الاسعد" دبیرکل اتحادیه امت عربی هم در این دیدار گفت که هدف آن است که این اتحادیه نمایانگر موضع ملت های عربی باشد به ویژه پس از آنکه اتحادیه عرب در خدمت طرح هایی قرار گرفت که به نفع مصالح امت ما نیست.

  • بی قرار
۰۹
شهریور
۹۵

جستجوگر مایکروسافت برای مدتی از واژۀ "عربستان سعودی" به عنوان ترجمۀ کلمه "داعش" استفاده کرد، اقدامی که صدای سعودی ها را درآورد.

به نقل از روزنامۀ "سان" انگلیس، بخش ترجمه موتور جستجوی بینگ که متعلق به شرکت مایکروسافت است، برای ترجمۀ کلمه "داعش"، واژۀ "عربستان سعودی" را پیشنهاد کرده که این مسئله باعث خشم سعودی‌ها شده است. 

قائم مقام و مسئول فناوری ملی شرکت مایکروسافت در عربستان، این وضعیت را نتیجه بروز خطا در جستجوگر بینگ دانست.

این رخداد احتمالا به این دلیل به بوده است که وقتی شمار زیادی از مردم  معادل خاصی را برای ترجمه کلمه یا عبارتی پیشنهاد دهند، این معادل به صورت خودکار به عنوان بهترین پاسخ ثبت و ارائه می شود. سخنگوی مایکروسافت نیز به پایگاه خبری "رجیستر" گفت که این شرکت ظرف چند ساعت پس از اطلاع از وضعیت پیش آمده، نسبت به رفع آن اقدام کرده است.

این واقعیت و معادل سازی داعش با عربستان سعودی نشان می دهد که کاربران زیادی گروه تروریستی داعش را با عربستان معادل و مرتبط می دانند.

دریافت
حجم: 304 کیلوبایت

  • بی قرار
۰۳
شهریور
۹۵

خبرگزاری فارس: کدام «روسیه» به همدان آمد؛ کدام «غرور ملی» جریحه‌دار شد؟

خبر آنلاین: دبیر شورای‌عالی امنیت ملی گفت: روابط همه‌جانبه ایران و روسیه که مبتنی بر تامین منافع ملی و در قالب همکاری‌های راهبردی در جریان است، صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده و ابعاد گسترده‌تری را شامل می‌شود.

"علی شمخانی" دبیر شورای‌عالی امنیت ملی در گفت‌وگویی اظهار داشت: هماهنگی نزدیک ایران، روسیه و سوریه در اجرای عملیات‌های اخیر علیه تروریست‌های تکفیری در سوریه، راهبرد تاخیری آمریکا برای تحمیل اراده خود در معادلات امنیتی سوریه را با شکست روبه‌رو کرد.

وی با اشاره به تلاش آمریکا و متحدان منطقه‌ای این کشور برای عدم ضربه‌پذیری تروریست‌هایی که تحت عناوین جعلی معارض معتدل جنایت‌های بی‌شماری علیه مردم سوریه مرتکب شده‌اند، عنوان کرد: برای ناکام گذاردن عملیات تاخیری آمریکا و متحدان آن در عملیات اخیر و بر خلاف منویات آنان ضربات تعیین‌کننده‌ای از زمین و هوا به تروریست‌های تکفیری در سوریه وارد شد.

دبیر شورای‌عالی امنیت ملی حجم عظیم خبرپراکنی رسانه‌های غربی و سعودی در خصوص همکاری مشترک ایران، روسیه و سوریه در عملیات اخیر را با هدف جنگ روانی به منظور پوشش دادن به شکست سنگین متحدانشان در مناطق تدمر، ادلب، حومه لاذقیه و ریف حلب ذکر کرد و ادامه داد: برخی کشورهای غربی و عربی که توهم قدرتمندی در تغییر معادلات منطقه‌ای دارند در عملیات اخیر، اسیر ابتکار عمل سیاسی، دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی شدند.

شمخانی با اشاره به برخی اظهارنظرهای غیردقیق در خصوص همکاری ایران و روسیه در مبارزه با تروریسم افزود: روابط همه‌جانبه ایران و روسیه که مبتنی بر تامین منافع ملی و در قالب همکاری‌های راهبردی در جریان است، صرفا در حوزه مبارزه با تروریسم نبوده و ابعاد گسترده‌تری را شامل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگ‌سازی ظرفیت یکی از قدرتمندترین نیروی‌های هوایی جهان برای دفاع از مردم مظلوم سوریه و مقابله با تهدیداتی که می‌تواند امنیت ملی جمهوری اسلامی را مخدوش کند حاکی از ابتکار عمل و اقتدار سیاسی و دفاعی ایران است.

نماینده مقام معظم رهبری با اشاره به پیچیده و فراگیر بودن پدیده تروریسم و تهدیداتی که از این زاویه امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار داده است، تصریح کرد: ایجاد بازدارندگی در قبال تهدیدات به ویژه خطر تروریسم تکفیری راهبرد غیرقابل تغییر کشورمان بوده و از مجموعه ظرفیت‌های داخلی و خارجی برای تحقق مقتدرانه این راهبرد به صورت مستمر استفاده خواهیم کرد.

  • بی قرار