بی قرار

ناکامی عربِ50ساله در ازدواج با دخترِ14سالۀ سوری

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۰۵:۳۲ ب.ظ

دولت اردن، با جلوگیری از ازدواج دختر 14 سالۀ سوری، یک داماد عربِ پنجاه و چند ساله را ناکام گذاشت.

"مکرم عوده" مدیر اجرایی اتحادیه زنان، گفت: در پی تلاش عموی یک دختر 14 سالۀ سوری برای عقد او با پیرمرد 50 سالۀ عرب، شکایتی در این زمینه دریافت کردیم و آن را به نهاد حمایت از خانواده ابلاغ کردیم که این نهاد نیز با دخالت به موقع، جلوی این ازدواج را که قرار بود بدون اسناد رسمی صورت گیرد، گرفت.

روزنامه اردنی "الغد" بدون اشاره به تابعیت و هویت این خواستگار پنجاه ساله، تأکید کرد که مرگ پدر دختر از یک سو و نابسامانی اوضاع اقتصادی خانوادۀ عمو، سبب شد این دختر با درخواست ازدواج در مقابل پول، موافقت کند، اما از آن جا که سن ازدواج دختر در اردن، 15 سال به بالاست، این ازدواج از نظر دولت اردن غیرقانونی به شمار می رود و به همین سبب برای جلوگیری از آن، اقدام کرد.

بر اساس آخرین آمار منتشر شده از دادگستری اردن، 35 درصد از دختران زیر 18 سالی که در اردن ازدواج کرده اند، سوری بودند؛ و در این میان، شماری از دختران نیز زیر سن 15 سالگی و با عقد غیررسمی به خانۀ شوهر رفته اند.

  • ۹۵/۰۵/۱۹
  • بی قرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی