بی قرار

چرا عزاداری برای امام حسین (ع) پس از این همه سال؟



🌺پاسخ استاد مطهری:
پیشوایان دین از زمان پیغمبر اکرم و زمان ائمه اطهار علیهم السلام دستور اکید و بلیغ داده ‏اند که باید نام حسین بن علی علیه السلام زنده بماند، باید مصیبت حسین بن علی هر سال تجدید بشود، چرا؟ بحث در این «چرا» است.

حسین علیه السلام مکتب عملی در اسلام تأسیس کرد و نمونه عملی قیامهای اصلاحی است. خواستند مکتب حسین زنده بماند، خواستند حسین سالی یک بار با آن نداهای شیرین و عالی و حماسه انگیزش ظهور پیدا کند، ... خواستند تربیت حسینی زنده بماند و پرتوی از روح حسینی در این ملت بتابد...

حیات و زندگی شما بستگی به این حادثه دارد، انسانیت و شرف شما بستگی به این حادثه دارد، اسلام را با این وسیله می ‏توانید خوب زنده نگه دارید... هرچه ما در این راه کوشش کنیم، به شرط اینکه هدف این کار را تشخیص بدهیم بجاست.

اما متأسفانه عده ‏ای این را نشناختند، خیال کردند که بدون اینکه مردم را به مکتب حسین علیه السلام آشنا کنیم، به فلسفه قیام حسینی آشنا کنیم، عارف به مقامات حسینی کنیم، همین قدر که مردمی آمدند و نشستند و یک گریه ‏ای را نفهمیده و ندانسته کردند، دیگر کفاره گناهان است!

📖حماسۀ حسینی، ج1، 78.


برای سلامتی و ظهور آقا امام زمان(عج)صلوات...اللهم صلی علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم
  • ۹۵/۰۷/۱۴
  • بی قرار

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی